10 СЕМІНАР З ОТРИМАННЯ ДОПУСКУ ДО ЗДІЙСНЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ В НАПРЯМІ ТРАНЗАКТНОГО АНАЛІЗУ (TEW – THE TRAINING ENDORSEMENT WORKSHOP)

10.1 Сутність і цілі TEW

Семінар з отримання допуску до здійснення освітньої програми в напрямі транзактного аналізу (TEW) – освітній процес, участь в якому рекомендується Сертифікованим Транзакційним Аналітикам. Він призначений для підготовки і оцінки професійного рівня СТА в ролі Супервізорів і Викладачів ТА. Семінар проводиться комітетом, до складу якого входять Транзактні Аналітики, що проводять Тренінги та Супервізії (TSTA).

Координатор TEW відповідає за організацію TEW. Його призначає PTSC (Комітет зі стандартів професійної підготовки).

TEW не є іспитом: це навчальний процес, за результатами якого проводиться атестація і надається зворотний зв’язок.

Семінар дає можливість Європейській Асоціації ТА проводити оцінку викладацьких та супервізорских навичок і умінь, якими володіє СТА, а також перевіритивідповідність Плану освітньої програми, який буде втілюватися в життя, професійним стандартам і етичним нормам. Для учасників TEW – це можливість визначитися: чи хоче він \ вона укласти угоду про проходження освітнього і супервізійного процесу, обов’язкового для отримання статусу Тренера та Супервізора з Транзакційного Аналізу.

Семінар може іменуватися Семінаром з отримання допуску до здійснення освітньої програми в області ТА (TEW), якщо він був організований і схвалений Комітетом PSC ITAA або FTAA; члени оргкомітету є TSTA, а програма семінару відповідає поданому нижче формату.

10.2 Учасники

Мета учасників семінару: отримати кваліфікацію викладача і супервізора в напрямі ТА і почати власну акредитовану викладацьку і супервізорську діяльність в області ТА.

Учасниками ТEW можуть бути ті, хто:

1. Успішно склали іспит СОС або IВОС на отримання статусу Сертифікованого Транзакційного Аналітика в напрямі спеціалізації, в якій вони хочуть розпочати свою викладацьку і супервізорську діяльність.

2. Не менше року є СТА в цьому напрямі  спеціалізації.

10.3 Реєстрація на TEW

• Заявку треба подати не менше ніж за 8 місяців до початку TEW

.• Необхідно надіслати координатору TEW: заповнену реєстраційну форму, копію свого сертифіката CTA та копію сплати реєстраційного внеску.

• Контактні дані Координатора TEW знаходяться на веб-сайті ЄATA.

• Якщо заявник відмовляється від участі у TEW не меншеніж за шість місяців до дати його проведення, цей реєстраційний внесок можна перевести на інший TEW у Європі. Також учасники можуть подати заявку на повернення реєстраційного внеску. У такому випадку ЄATA стягне 10% від реєстраційниго внеску на адміністративні витрати.

• Якщо учасник відмовляється взяти участь у TEW менше ніж за шість-два місяці до дати TEW, перенесення сплати реєстраційного внеску на інший TEW або повернення коштів може розглядатися PTSC лише у випадку надзвичайних обставин. Учаснику необхідно надсилати запит до PTSC на таке відшкодування, щоб Комітет прийняв рішення стосовно цього. У будь-якому випадку ЄATA стягуватиме 10% комісії за адміністративні витрати.

• Повернення коштів не можливе, якщо учасник відмовляється від участі у TEW менше ніж за два місяці до його проведення.

10.4 Супервізія TSTA та рекомендаційні листи

Потенційний PTSTA повинен пройти живу супервізіюпринаймні у двох TSTA щодо свого викладання та супервізій протягом року після проходження TEW. Якщо, на думку цих TSTA, супервізант готовий стати PTSTA, кожен TSTA має заповнити форму-рекомендацію, яку майбутній PTSTA повинен надати разом з іншою документацію для TEW (див. Розділ 13).

TSTA, які надають супервізії потенційному PTSTA повинні заповнити:

• форму і залишити схвальний відгук щодо його/її TPO

• форму і залишити схвальний відгук щодо Викладання кандидата

• форму і залишити схвальний відгук щодо Супервізії кандидата

10.5 Матеріали, які необхідно надати для TEW

10.5.1 План освітньої програми

Для участі у TEW учасники мають підготувати і надіслати по імейлу наступні матеріали:

– один примірник Плану освітньої програми (TPO) (див. 10.11) за шість місяців до TEW Координатору TEW або іншому члену Оргкомітету, якого призначив Координатор.

– Рекомендаційний лист щодо Плану освітньої програми (TPO) від TSTA.

Один із TSTA має прочитати План освітньої програми (TPO), і надати свій відгук учаснику під час TEW. Якщо у цього TSTA виникне запитання щодо Плану освітньої програми (TPO), який надав кандидат, або воно йому/їй не сподобалося, він/вона зв’яжеться з кандидатом, для того щоб поставити додаткові запитання. Він/вона може попросити учасника доопрацювати План освітньої програми (TPO), і надіслати його не пізніше ніж за чотири місяці до початку TEW. У цьому випадку Координатор TEW має надати TSTA адресу електронної пошти та номер телефону кандидата. TSTA, який читає План освітньої програми (TPO), також надішле відгук учаснику за тиждень до початку TEW; під час проведення TEW відбудеться групове обговорення щодо TPO.

План освітньої програми (TPO), який надав кандидат на TEW, дійсний протягом трьох років.

10.5.2 Матеріали, які необхідно подати не пізніше ніж за 4 тижні до початку TEW.

Учасник має надіслати Координатору TEW два рекомендаційні листи щодо навчання та супервізії від TSTA. Вони мають бути надіслані не пізніше ніж за чотири тижні до початку TEW.

10.5.3 Матеріали, які необхідно принести на TEW

Учасники повинні підготувати та взяти на TEW наступні матеріали:

1. 4 копії Плану освітньої програми (TPO), одна з яких – з підписом TSTA, який схвалив цю програму, на першій сторінці.
2. Стислий виклад свого Плану освітньої програми(ТРО) англійською мовою.
3. Чотири копії плану заняття (екзаменаційної презентації навчання), в основі якого лежить теоретичний матеріал із Транзакційного аналізу, розроблений або учасником, або іншими авторами. Цей матеріал повинен підходити для навчання в ТА-групах початкового або поглибленого рівня.
4. Десятихвилинна презентація з уривком із плану занять. З цієї презнтаціі кожен учасник проведе 10-хвилинне навчання під час TEW і отримає зворотний зв’язок і супервізію щодо цього процесу.
5. Чотири копії роздаткових матеріалів, пов’язаних здесятихвилинною презентацією, які будуть надані аудиторії як допоміжний матеріал. Кандидат буде працювати з групою дорослих.
6. Супервізійна проблема для презентації в групі. Учасники мають бути готові проводити супервізію для інших учасників і також отримувати супервізію від них.
7. Пакет документів:

• Коротке актуальне професійне резюме

• Два рекомендаційних листи щодо викладання та супервізії від TSTA

• Рекомендаційний лист щодо Плану освітньої програми від TSTA

• CTA-сертифікат

• Копія платіжного документа, що підтверджує оплату внеску, згідно з актуальним списком на сайті EATA.

10.6 Організація TEW

• Зазвичай не більше дванадцяти учасників бере участь у TEW. Чотири TSTA мають бути залучені до TEW, разом зКоординатором TEW. Якщо кількість учасників менше 12, відповідно і кількість Членів оргкомітету буде скорочено.

Комітет зі стандартів професійної підготовки (PTSC)зазвичай організовує три TEW на рік. У разі потреби Комітет зі стандартів професійної підготовки (PTSC)  може організувати додаткові воркшопи. TEW, як правило, проходять разом з Конференцією ЄATA або зі Зборами Тренерів.

• TEW зазвичай триває три дні. Однак, якщо учасників менше восьми, координатор TEW може вирішити провести TEW протягом двох з половиною днів.

• Дата проведення TEW повинна бути оголошена щонайменше за 12 місяців і буде розміщена на веб-сайті ЄATA.

• TEW проводитиметься англійською мовою. Комітет зі стандартів професійної підготовки (PTSC) не надає перекладачів. Учасники, які потребують перекладу, мають прийти зі своїми перекладачами.

• Для того, щоб відбулася робота в невеликих групах, Комітет зі стандартів професійної підготовки (PTSC) вимагає, щоб не більше ніж у двох учасників був перекладач.

• Учасник може подати заявку на отримання стипендії для перекладу, звернувшись до Координатора TEW. Він/вона має повідомити учасника щодо цієї процедури. Заявник повинен подати заявку на отримання стипендії не пізніше ніж за чотири тижні до того, як заявку на отримання стипендії TEW буде передано члену Комітету зі стандартів професійної підготовки (PTSC), якого призначили для виконання цього завдання. Виплата стипендій ЄATA відбувається після проведення TEW.

• Зазвичай не більше 40% учасників приймаються з однієї країни. Це відбувається для того, щоб шанувати та підтримувати мультикультурну традицію TEW.

10.7 Члени оргкомітету, які беруть участь у TEW

1. Члени оргкомітету, які беруть участь у TEW,формується на волонтерській основі, і TSTA приділяють свій час і надають експертну допомогу майбутнім PTSTA з метою поширення TA та просування та розвитку ЄATA як організації.

2. Членам оргкомітету, які беруть участь у TEW, буде відшкодовано витрати на проїзд та проживання.

3. Координатор TEW відповідає за адміністративну роботу з організації TEW.

4. Під час TEW Координатор TEW має виконувати рольфасилітатора процесу між Членами оргкомітету та учасниками. Координатор TEW має пояснити значення та мету TEW Членам оргкомітету та учасникам і гарантувати, щоб вона була виконана підчас оцінювання кожного учасника. Координатор TEW у ролі супервайзера підтримуватиме TSTA у їхній ролі членів оргкомітету, що беруть участь у TEW.

5. Координатор TEW також несе відповідальність за те, щоб усі члени оргкомітету були залучені до процесу TEW та отримали зворотній зв’язок.

6. Попередня зустріч Членів оргкомітету, що беруть участь у TEW, відбувається за тиждень до TEW. На цій зустрічі кожен член оргкомітету ділиться своїми планами щодо своєї презентації. Тут відбувається узгодження різних вчень та обговорюється будь-яка інша додатковаінформація, яку хочуть отримати учасники. Вони можуть поставити питання Координатору TEW. Також на цій зустрічі Координатор TEW може пояснити різницю між Остаточною Формою Зворотного Зв’язку та Наданням зворотного зв’язку учасникам щодо їхнього проведення супервізії та/або процесу викладання. У Остаточній ФорміЗворотного Зв’язку члени оргкомітету мають оцінитипроцес викладання, пояснити свою думку щодокомпетенції та потреб у навчанні учасника на мета-рівні.

10.8 Програма TEW

TEW проводиться у великих і малих групах. Члени оргкомітету запрошують кандидатів до активної участі в дискусії і надання один одному зворотного зв’язку. Сам семінар складається з 8 розділів, представлених нижче:

• Ознайомлення

• План освітньої програми

• Викладання

• Супервізія

• Самооцінка

• Індивідуальне обговорення і зворотний зв’язок

• Етика

• Організація ЄATA

Перші чотири етапи TEW і в малих, і у великих групах починаються зі вступу і презентацій теоретичного матеріалу членами оргкомітету. Потім проводиться обговорення: тренінгових стандартів і процедур, методів викладання та проведення супервізії, форм організації – освітніх програм, етичних і професійних стандартів. Після презентації та обговорення відбувається робота в малих групах, в процесі якої учасники демонструють свою тренерську і супервізорську компетентність. Вони здійснюють презентацію заздалегідь підготовленого матеріалу, а члени оргкомітету оцінюють їхню педагогічну і супервізорську майстерність і TPO. Процес відбувається в атмосфері підтримки і співпраці, які дозволяють колегам по семінару та членам оргкомітету надавати учасникам зворотний зв’язок, що розкриває сильні сторони їхньої роботи, і області, які потребують подальшого розвитку.

10.9 Зворотній зв’язок, вимоги та рекомендації з боку Оргкомітету TEW

Мета TEW – надати учасникам зворотний зв’язок, що стосується сильних і слабких сторін їхньої супервізорської і викладацької діяльності. Таким чином ключовим етапом процесу є індивідуальне інтерв’ю. Кожний із учасників повинен отримати розгорнутий зворотний зв’язок, що характеризує ті області навичок і умінь кандидата, які йому \ їй необхідно удосконалювати. Вимоги та рекомендації членів оргкомітету складають основу контракту освітньої програми, яку учасник створює разом з Головним Супервізором, з яким він \ вона укладають контракт на отримання статусу TSTA.

Як говорилося вище, TEW не є іспитом, тому тут не існує повторних складань. Однак якщо члени оргкомітету TEW вважають, що в роботі потенційного PTSTA є істотні недоліки, вони викладають свої вимоги і рекомендації в письмовій формі (див. Атестаційну Форму Оргкомітету ТЕW в Розділі 13). В окремих випадках, згідно з рішенням комітету TEW і для забезпечення необхідного захисту кандидатів, їхніх потенційних студентів і всієї спільноти комітет рекомендує пройти ще один TEW.

Потенційний PTSTA і Головний Супервізор кандидата і / або інший TSTA разом працюють над  виконанням цих вимог, а по завершенні Головний Супервізор або інший TSTA підтверджує виконання цих вимог у письмовій формі, заповнюючи спеціальну Атестаційну Форму, підготовлену комітетом TEW.

Потім PTSTA і його \ її Головний Супервізор отримують право на укладення контракту ЄАТА. До бланку контракту ЄАТА необхідно докласти Рекомендаційну форму Семінару TEW, а також супровідну записку від Головного Супервізора кандидата і / або іншого TSTA і відправити документи звичайним способом.

10.10 Контракт TSTA / CTA-тренера

Семінар з отримання допуску до здійснення освітньої програми – семінар, на якому проводиться оцінка та надається зворотний зв’язок про компетентність учасника. Також участь у цьому семінарі – перша вимога, виконання якої необхідне для початку процедури оформлення TSTA або CTA-тренера. Для здійснення професійної та викладацької діяльності в якості PTSTA кандидат зобов’язаний укласти контракт на статус TSTA або CTA-тренера і засвідчити його в ЄATA. Контракт повинен бути укладений протягом одного року, інакше кандидату доведеться пройти ще один TEW. Кандидат не може вести практичну діяльність або називатися PTSTA до тих пір, поки ЄАТА не завірить його контракт.

Контракти на отримання статусу TSTA або CTA-тренера дійсні протягом семи років і можуть продовжуватися лише один раз. Для продовження контракту кандидату не потрібно приймати повторну участь в TEW. Після завершення терміну дії контракту PTSTA втрачає свій статус і знову стає СТА, і не може ані підписати подальший контракт як тренер (див. розділ 11 і розділ 12), ані зареєструватися на TEW.

10.11 План Освітньої Програми (TPO)

Питання з плану навчальної програми повинні допомогти учаснику підготуватися до семінару TEW і будуть використані для групового обговорення і зворотного зв’язку від персоналу.

• Напишіть своє ім’я у верхньому правому куті кожної сторінки.

• План навчальної програми не повинен перевищувати 23сторінки, включаючи діаграми та бібліографію.

• Має бути надрукований шрифтом Times New Roman (розмір 14), з подвійними пробілами, методом одностороннього друку і міцно скріплений.

• Якщо Ви не розмовляєте англійською мовою, з’ясуйте у Координатора TEW, чи володіє Вашою рідною мовою будь-хто з членів оргкомітету, і чи можете Ви надати ТРО своєю рідною мовою. Але у будь-якому випадку Вам доведеться надати короткий зміст ТРО англійською мовою (2 сторінки).

• Якщо Вам необхідний перекладач, ви самі несете відповідальність за його пошук.

• Надішліть одну копію вашого TPO Члену Оргкомітету, призначеному Координатором TEW як мінімум за 6 місяців до TEW.

• Член Оргкомітету, який оцінює TPO, може попросити кандидата написати більше. Він/вона надішле кожному учаснику короткий письмовий відгук стосовно його/її Плану Освітньої Програми (TPO) поштою за тиждень до TEW (див. 10.5.1)

• * Координувати підгрупи TPO на початку TEW буде один із Членів Оргкомітету. Він/вона керуватиме груповим обговоренням тем і питань, які, на його/її думку, важливі для майбутніх тренерів. Член Оргкомітету вирішить сам/сама, які саме теми варті уваги, на його/її думку, після того, як він/вона ознайомиться з чотирма TPO. Метою обговорення в підгрупі є спільна рефлексія стосовнодеяких тем, над якими потім можна ще додатково попрацювати, а також стосовно професійного досвіду. Це дасть можливість порівняти різні культурні та професійні точки зору. Рішення стосовно того, чи захоче учасник TEW поділитися своїм TPO з іншими колегами з TEW, він/вона вирішує сам/сама. Але учасник TEW може поділится з усіма колегами Коротким змістом ТРО англійською мовою. (див. вище 10.5.3)

10.11.1 Запитання ТРО

А. Особистісний чинник.

• Які мотиви спонукали Вас отримати статус PTSTA? Розкажіть про свою професійну діяльність, психологічну мотивацію, економічний вклад і захоплення ТА.

• Яке місце діяльність в статусі PTSTA займає у Ваших середньо- і довгострокових професійних планах?

• Які Ваші плани на наступні 5 або 10 років?

В. Професійні фактори

• Розкажіть про досвід, отриманий під час навчання, коли Ви виступали в ролі студента. Розкажіть про тривалість, інтенсивність, широту викладання ТА: його інтегрованість з іншими теоріями і супервізією; самосприйняття; особистісне зростання; особистий стиль Вашого тренера (Ваших тренерів); етичні аспекти; культуральні відмінності; прив’язанність і сепарація, а також Ваш досвід складання іспитів.

• Як цей досвід вплинув на складання навчального плану Вашої власної освітньої програми?

• Розкрийте ваше теоретичне розуміння процесу викладання і навчання і розкажіть, як би ви порівняли це розуміння з цілями, змістом і методологією вашої власної освітньої програми. Опишіть ваше розуміння процесу навчання дорослих, теорію побудови курсу навчання і наведіть посилання на літературу.

С. Навчальний план і навчання

• В якому контексті Ви починаєте свою освітню програму?

• Чи будете Ви єдиним викладачем або будете працювати у співпраці з іншими тренерами?

• Якщо це так, то розкажіть про людей, разом з якими Ви будете здійснювати викладацьку діяльність.

• Поясніть, яку конкретно роль відіграватимете Ви.

• Хто стане учасником Вашої освітньої програми?

• Яким чином Ви будете добирати учасників? Як буде виглядати процедура відбору?

• За якими критеріями Ви будете приймати рішення про укладення освітнього контракту з тим чи іншим студентом?

• Опишіть навчальний план і предмети, які, на Вашу думку, необхідно до нього долучити.

• Опишіть детально, як Ви будете структурувати час для програми навчання, включаючи організацію навчальних днів / семінарів, воркшопів, терапевтичних марафонів, супервізії тощо.

• Детально опишіть методи, які ви будете використовувати для навчання ТА, включаючи загальні та специфічні теоретичні і практичні методи. Розкажіть, як ви будете здійснювати емпіричне навчання і підтримувати особистісний розвиток студентів.

• Як ви будете оцінювати рівень ваших слухачів на різних стадіях?

• Додайте до відповіді Ваші ідеї щодо бази компетентності, вступу до екзаменаційної групи, підготовки до іспиту.

•Як Ви зрозумієте, що Ваші студенти розуміють матеріал, який Ви викладаєте? Чи буде він зрозумілий всім студентам в незалежності від їхнього рівня підготовки?

D. Іспити

Опишіть свої ідеї щодо оцінки кандидатів і їх супроводу під час іспиту. Наведіть приклад вашого позитивного екзаменаційного досвіду і вкажіть, щоб ви змінили в екзаменаційному процесі. Також поясніть, що б ви могли зробити, щоб стати хорошим екзаменатором.

E. Супервізія

• Виявіть своє розуміння теоретичних основ супервізії і наведіть ваші ідеї і методи проведення супервізії.

F. Терапія

• Напишіть, що Ви думаєте про роль особистісної терапії в межах освітньої програми. Ви можете говорити про: критерії і вимоги, що стосуються особистісного зростання; переваги і недоліки подвійних (множинних) особистісних взаємин; етичні проблеми, які можуть виникнути через їх існування.

D. Дослідження

• Викладіть свої думки з приводу зв’язку дослідницької роботи і транзактноаналітичної теорії і практики. Які дослідження в області транзактного аналізу важливі для Вас особисто, і як Ви інтегруєте дослідницьку діяльність з освітнім процесом програми?

E. Сфери практичного застосування ТА

• Яким чином Ви забезпечуєте належну увагу стосовно всіх чотирьох напрямів практичного застосування ТА в своїй освітній програмі?

10.12 Документація

Лист-підтвердження для TEW (13.10.1)

Атестаційна Форма Членів Оргкомітету TEW (13.10.2)

Реєстраційна форма TEW (13.10.3)

Контракт TS CTA (13.4.2)

Контракт TSTA (13.4.3)

ПИТАННЯ TPO (13.10.A)

Рекомендації щодо оцінювання TPO (13.10.B)

Структура для розділу щодо Викладання та Супервізії(13.10.C)

Зворотній зв’язок щодо Викладання (13.10.D)

Зворотній зв’язок щодо Супервізії (13.10.E)

Остаточна форма зворотного зв’язку (13.10.F)

Зворотний зв’язок учасників (13.10.G)