ТСТА

12 ІСПИТ З ОТРИМАННЯ СТАТУСУ TSTA

 

12.1 Вступ

PTSC прагне зробити, щоб навчання та оцінювання були інклюзивними й психологічно безпечними. Тому ми просимо всіх, хто залучений до процесу підготовки та складання іспитів, уважно ставитися до питань доступності та потреб у підтримці, як власних, так і кандидатів. Такі потреби можуть бути пов’язані з нейрорізноманіттям, інвалідністю, психічним чи фізичним здоров’ям, мовним або культурним бекграундом чи іншими аспектами життєвого досвіду. Щоб полегшити цей процес, можна скористатися Формою заяви щодо потреб в доступності (13.4.7). Вона допомагає чітко окреслити, яка саме допомога чи підтримка потрібна, аби підвищити залученість та продуктивність в навчанні й оцінюванні. Форму можна заповнювати або оновлювати будь-коли й, за потреби, ділитися нею з тренерами, супервізорами, екзаменаторами чи іншими дотичними особами. Використання цієї процедури сприяє рівноправному доступу, а також підтримує гідність, повагу та взаєморозуміння для кожного.

 

Відвідавши TEW (Семінар з сертифікації тренерів), підписавши освітній контракт на здобуття статусу Тренера і Супервізора Транзакційного Аналізу (TSTA), який має бути затверджений ЄATA , кандидат починає подальше навчання для здобуття статусу TSTA. На цей період кандидат отримує статус PTSTA – Попередній Тренер і Супервізор з Транзакційного Аналізу.

 

Під час навчання PTSTA має право здійснювати викладацьку і супервізійну діяльність під супервізією сертифікованого ТSTA. По завершенні періоду навчання PTSTA складає усний іспит.

PTSTA запрошують продемонструвати компетентність в галузі теорії, етики, викладання та супервізії в контексті організаційної структури ТА. У кожному випадку вимоги співвідносяться з напрямом ТА, в якій кандидат отримав кваліфікацію і в якій хоче отримати статус TSTA.

 

Деякі кандидати можуть висловити бажання отримати кваліфікацію тільки у сфері Викладання (Teaching, TTA) або супервізійної діяльності (Supervision, STA) і укладуть контракт з людиною, що є або Супервізором, або Тренером, але не обома одночасно. Щоб уникнути зайвого повторення термінів, в цьому блоці, де допустимо, PTSTA розглядається одночасно як PTTA і PSTA, а ТSТА як ТТА і SТА.

 

12.2 Допуск на участь в іспиті з отримання статусу ТТА, STA або TSTA

 

12.2.1 Вступ

 

Всі кандидати повинні:

– Мати чинний Навчальний контракт з ЄATA або ITAA. Якщо контракт укладено з Головним Супервізором, який має статус TTA або STA, в цьому випадку ще одним  Головним Супервізором Кандидата у PTSTA має бути TSTA.

– Успішно пройти сертифікацію Сертифікаційної Комісії або Сертифікаційного бюро на статус Транзакційного Аналітика.

– Мати не менше 30% (30% з 300=90) від необхідних годин професійного навчання за ТА в напрямі, в якій він / вона планує складати іспит. (Див. 12.2.2)

– Викладати супервізований курс TA 101 в присутності Супервізора, який має статус TTA або TSTA (5 годин Супервізії). PTSC рекомендує, щоб перший курс ТА 101 був проведений протягом перших трьох років контракту.

– Мати досвід участі як мінімум у 5-ти іспитах в якості екзаменатора або спостерігача, в різних іспитах, під час дії його / її контракту. Одна сесія «спеціального іспиту» (проводиться в рамках угоди, що діє в Австрії, Італії та Великобританії) може бути зараховане як одне з трьох екзаменаційних місць, необхідних для навчального контракту TSTA. Волонтерська діяльність не враховується при виконанні цієї вимоги.

– Оцінити принаймні один письмовий іспит CTA.

– Надати три рекомендаційні листи:

o один від поточного Головного Супервізора;

o два листи від інших TSTA, які супервізували роботу кандидата.

– Відвідати принаймні один семінар щодо оцінювання письмового іспиту СТА

– Головний Супервізор кандидата протягом останніх семи років має щонайменше п’ять разів бути екзаменатором щонайменше на трьох окремих іспитах, при цьому щонайменше два з них мають бути іспитами TSTA. Також рекомендовано, щоб Головний Супервізор відвідав WEW – тренінг для оцінювачів письмового іспиту.

 

12.2.2 Допуск на участь в іспиті з отримання статусу TSTA, TTA і STA (Тренера Транзакційного Аналізу та Супервізора Транзакційного Аналізу в напрямі)

 

Щоб бути допущеним до участі в іспиті на отримання статусу ТТА, кандидат повинен виконати всі умови, зазначені в пункті 12.2.1. Рекомендаційні листи повинні надавати інформацію щодо викладацької діяльності кандидата. Додатково кандидат повинен:

 

  • провести 300 годин викладання транзакційного аналізу, що обов’язково включають: 50 годин викладання під супервізією TSTA – члена ЄATA або МАТА; принаймні 20 годин з цих супервізій мають бути «живими». Мінімум 90 годин повинні бути в обраній галузі кандидата.
  • отримати 100 годин професійної освіти / розвитку, що триває;
  • надати принаймні 12 годин виступів на конференціях і професійних заходах, з них 6 годин проводилися в рамках національних або міжнародних форумів.

 

12.2.3 Допуск на участь в іспиті з отримання статусу Супервізора Транзакційного Аналізу в напрямі (SТА)

 

Щоб бути допущеним до участі в іспиті на отримання статусу SТА, кандидат повинен виконати всі умови, зазначені в пункті 12.2.1. Рекомендаційні листи повинні надавати інформацію щодо супервізорської діяльності кандидата. Додатково кандидат повинен:

 

– провести 500 годин індивідуальної або групової супервізії в ТА, що обов’язково включають щонайменше 40 годин супервізії для принаймні двох супервізантів

– 45 годин супервізії під супервізією TSTA – члена ЄATA або МАТA; і щонайменше половина годин з цих супервізій мають бути «живими».

– отримати 100 годин професійної освіти / розвитку, що триває;

 

У випадках (наприклад, географічної ізольованості), коли важко організувати «живу» супервізію, допустимо, щоб частково супервізії проводилися супервізором з іншої сфери, або за допомогою записів, або в режимі онлайн. Рішення щодо співвідношення годин«живої» супервізії та супервізій за допомогою записів/онлайн-супервізій приймається Головним Супервізором. Але в будь-якому випадку онлайн-супервізія або супервізія по відеозапису не повинна перевищувати 50% від загальної кількості необхідних годин супервізії.

Всі супервізори, тренери та кандидати несуть відповідальність за дотримання національних рекомендацій щодо супервізії та навчання.

 

12.2.4 Допуск на участь в іспиті з отримання статусу Тренера і Супервізора Транзакційного Аналізу в напрямі (ТSТА)

 

Щоб бути допущеним до участі в іспиті на отримання статусу ТSТА, кандидат повинен виконати всі умови, зазначені в пункті 12.2.1, 12.2.2 та 12.2.3. Рекомендаційні листи повинні надавати інформацію щодо супервізорської та викладацької діяльності кандидата. Хоча кожен лист не обов’язково має містити схвалення обох видів діяльності, необхідно схвалити обидві сфери компетенцій.

 

Щоб бути допущеним до участі в іспиті на отримання статусу ТSТА, кандидат також може бути сертифікований як CTA TS, і в цьому конкретному випадку всі години навчання протягом підготовки на отримання статусу CTA TS, зараховуються до загальної кількості годин, необхідних для сертифікації TSTA ( див. розділ 11 CTA-TS).

 

12.2.2.3. ЗВЕДЕНА ТАБЛИЦЯ ВИМОГ ЩОДО TTA, STA, TSTA

Вимоги щодо іспитів TSTA TTA STA
Рекомендаційні листи повинні надавати інформацію щодо Викладання і супервізія Викладання Супервізія
годин отриманої професійної освіти / розвитку, що триває; 100 100 100
Досвід викладання ТА 300 годин, що обов’язково включають:

50 годин викладання під супервізією TSTA – члена ЄATA або МАТА; принаймні 20 годин з цих супервізій мають бути «живими».

Мінімум 30%

наприклад, 90 годин повинні

бути в обраній кандидатом

області.

 

300 годин, що обов’язково включають:

1)          50 годин викладання під супервізією TSTA – члена ЄATA або МАТА; принаймні 20 годин з цих супервізій мають бути «живими».

2)              Мінімум 30%

наприклад, 90 годин повинні

бути в обраній кандидатом

області.

Не поширюється
Досвід супервізій в ТА

 

500 годин індивідуальної або групової супервізії в ТА, що обов’язково включають

 

– Щонайменше 40 годин групової супервізії для принаймні двох супервізантів

–             45 годин супервізії під супервізією TSTA – члена ЄATA або МАТA; і щонайменше половина годин з цих супервізій мають бути «живими» і

30% з яких (13,5

годин) повинні бути в

обраній кандидатом області.

 

Не поширюється 500 годин індивідуальної або групової супервізії в ТА, що обов’язково включають

 

– Щонайменше 40 годин групової супервізії для принаймні двох супервізантів

–             45 годин супервізії під супервізією TSTA – члена ЄATA або МАТA; і щонайменше половина годин з цих супервізій мають бути «живими» і

30% з яких (13,5

годин) повинні бути в

обраній кандидатом області.

Досвід проведення ТА презентацій

 

надати принаймні 12 годин виступів на конференціях і професійних заходах, з них 6 годин проводилися в рамках національних або міжнародних форумів. надати принаймні 12 годин виступів на конференціях і професійних заходах, з них 6 годин проводилися в рамках національних або міжнародних форумів. Не поширюється

 

 

12.2.A ОНЛАЙН-ІСПИТ TSTA

Процедура проведення онлайн-іспитів така ж сама як і іспитів очно, але є деякі відмінності, які буде описано нижче. Під кожним підзаголовком розділу 12 подані відповідні інструкції щодо онлайн-іспиту.

12.1.A.1 Загальні та технічні вимоги для складання іспиту онлайн:

 

  • Треба сидіти в тихій та спокійній кімнаті. Екзаменатори повинні бачити цю кімнату.
  • безпечне та стабільне підключення до Інтернету. Камера та мікрофон працюють справно. Кандидат має бути ознайомлений з технологією завчасно та отримати підтримку у разі необхідності.
  • Важливо забезпечити гарне освітлення, щоб Вас було добре видно.
  • Zoom або інша платформа буде використана в якості платформи для складання онлайн-іспитів. Рекомендується Перегляд Галереї (Gallery View) в Zoom.
  • Потрібно подбати про те, щоб кандидата і всіх екзаменаторів було добре видно, а звук був чітким, щоб усі учасники могли легко розуміти сказане.
  • Під час спостереження за викладанням і супервізією Члени Комісії можуть вимикати мікрофони, щоб забезпечити якнайкращу якість звуку.
  • Будь які приватні бесіди під час іспиту заборонені.
  • Якщо під час онлайн-іспиту виникає будь-яка технічна проблема, яку неможливо вирішити протягом 10 хвилин, то іспит в такому випадку вважається не складеним і його можна буде скласти пізніше без додаткових витрат.
  • Людина, яка може допомогти при виникненні технічних питань, буде присутня онлайн протягом усього процесу іспиту. Також може допомогти людина зі сторони, але вона також не повинна знаходитися в кімніті будь якого з учасників процесу більше, ніж 10 хвилин, інакше іспит буде вважатися недійсним.
  • Кандидати мають завчасно ознайомилися з технологією Zoom перед іспитом.
  • Кандидати повинні мати можливість завантажити всі необхідні документи до папки в хмарному сховищі. Доступ до цієї папки заздалегідь надає Керівник онлайн-іспиту.
  • Рекомендовано, щоб у разі присутності на іспиті спостерігач спершу представив себе екзаменаторам і кандидату. Спостерігач не є членом екзаменаційної комісії й має бути чітко позначений як спостерігач. Після представлення спостерігач вимикає камеру та мікрофон на весь час іспиту. У Zoom рекомендовано ввімкнути режим Hide Non-video Participants (приховувати учасників без відео).
  • Усі Кандидати повинні самі записати свій іспит на власний особистий пристрій, якщо буде необхідність подати на апеляцію. Екзаменаторам не дозволяється записувати іспит.
  • Фасилітатора процесу можна викликати онлайн. Голова є відповідальним за це і саме в нього/неї мають бути контактні дані Фасилітатора процесу, для того, щоб він приєднався до конкретної кімнати для іспиту, якщо його/її покличуть.

 

  • Кандидатам рекомендується взяти із собою людей, які їх будуть супроводжувати до і після іспиту, і які під час іспиту будуть перебувати неподалік, але вони не можуть бути з ним в одній кімнаті під час іспиту.
  • Кандидатам рекомендується пройти пробні іспити в такому онлайн-форматі.

 

12.3 Супервізія

 

12.3.1 Стандартна супервізія на іспиті з отримання статусу TSTA.

 

Не менш 30% (13.5 годин) від необхідної PTSTA-супервізії мають бути проведені з TSTA в напрямі спеціалізації кандидата. Решту годин супервізії можна провести з TSTA в інших напрямах спеціалізації.

 

Супервізією може вважатися обговорення викладання чи супервізії з Головним Супервізором або це може бути «супервізія в реальному часі». Наприклад, Головний Супервізор може відвідати навчальний модуль і провести супервізію після цього, або Головний Супервізор може супервізувати Кандидата або іншого члена супервізійної чи навчальної групи.

Іноді дуже важко організувати супервізію в реальному ефірі, тому, за домовленістю з Головним Супервізором Кандидата, деякі з цих годин можна провести за допомогою:

 

  • вебкамери, аудіо- або відеозапису (супервізія супервізії) або лише через вебкамеру або відеозапис(супервізія викладання) або онлайн-супервізії. Необхідна кількість годин подібних супервізій обговорюється з Головним Супервізором. У будь-якому випадку вони не можуть перевищувати 50% загальної кількості годин, необхідних для супервізії.

 

12.3.2 Супервізійний час

 

У супервізійних групах, що проводить TSTA, кандидат може вважати супервізійним часом будь-яку годину з супервізором, протягом якого вони активно проводять супервізійну роботу. Слухач зазвичай не додає в залік супервізійних годин ті години, коли він був лише присутній на супервізії інших слухачів. Цей час вноситься в залік годин професійного розвитку, що триває.

 

Однак якщо двоє або троє PTSTA отримують супервізії в групі протягом певної кількості часу і якщо кожен PTSTA надає на супервізію свій матеріал, всі слухачі вносять в свій залік відповідну кількість супервізійних годин від цього супервізора.

 

12.4 Щорічний Звіт PTSTA про кількість тренінгових і супервізійних годин

 

Протягом всього часу навчання PTSTA несе відповідальність за ведення точних записів всієї тренінгової та супервізійної діяльності та отриманих супервізій.

Головний Супервізор кандидата має час від часу перевіряти цей звіт, і він повинен бути показаний на іспиті. Одне із завдань Головного Супервізора – переконатися в точності записів. Список всієї документації для цього розділу наведено в кінці цього розділу.

Щороку після підписання контракту на навчання з отримання статусу TSTA, PTSTA і Головний Супервізор повинні в зазначеному порядку оформляти Короткий Річний Звіт PTSTA і Короткий Річний Звіт Головного Супервізора PTSTA. На іспиті з отримання статусу TSTA необхідно надати копії обох щорічних доповідей за кожним роком навчання. У випадку, якщо є Співголовний Супервізор, річний звіт Співголовного Супервізора також має бути наданий.

 

12.5 Подача заявки на іспит

 

12.5.1 Підтвердження реєстрації на іспити TSTA:

 

Не пізніше ніж за шість місяців до іспиту Кандидат має сплатити екзаменаційний збір, попередньо перевіривши необхідну інформацію на  веб-сайті ЄATA щодо процедури та суми, (див. також Додаток 1 щодо інформації про оплату) і надіслати Супервізору Екзамену електронний файл у форматі PDF із наступною документацією:

  • форма заявки щодо свого наміру скласти іспит TSTA, TTA або STA (форма 13.12.4.a)
  • заповнена Форма Атестації Головним Супервізором (форма 13.12.5)
  • заповнена форма для вираження потреб щодо доступності (13.4.7)
  • Підтвердження сплати екзаменаційного збору

 

12.6 Відмова від складання іспиту

 

Якщо PTSTA відмовляється складати іспит після того, як зареєструвався не менше ніж за три місяці до дати його проведення і повідомив про це Організатора екзаменів, цей реєстраційний внесок можна перевести на інший екзамен.

 

Повернення коштів або повторне використання оплати не можливе, якщо учасник відмовляється від участі і іспиті менше ніж за три місяці до його проведення.

 

12.7. Іспит

 

12.7.1 Вступ

 

На Усний Іспит кандидат має надати 4 копії:

– Його/її TSTA-контракту і, за необхідності, його/її контракту CTA TS.

– Його/її Річні Підсумкові Річні Звіти PTSTA.

– Підсумкові Річні Звіти Головного Супервізора PTSTA.

– Резюме, в якому описано освіту, підготовку та досвід кандидата.

– Три рекомендаційні листи (Див. Також 12.2.4), однин з яких – від Головного Супервізора.

– Сертифікаційну Форму Головного Супервізора для Іспиту з отримання Статусу ТSTA.

– Зміст блоку навчання в письмовому вигляді (якщо потрібно).

– Наявність обладнання, необхідного для запису іспиту, на всіх стадіях, є обов’язковою вимогою, тому що за його відсутності подача апеляції неможлива.

 

Для іспитів з перекладачем: декілька кандидатів на статус TSTA не можуть користуватися послугами одного й того ж перекладача.

 

Іспит на отримання статусу ТSТА складається з 3 блоків:

  1. Теорія, організація і етика.
  2. Викладання.
  3. Супервізія.

 

Включаючи час на виставлення оцінок, дебрифінг Комісії, дискусію і розбір теоретичної частини, цей блок триває приблизно 1 годину 15 хвилин. Іспит на викладання і супервізію триває 1 годину 30 хвилин. Це часові рамки, яких не обов’язково треба притримуватися хвилина в хвилину; це лише вказівки для Комісії щодо планування процесу іспиту.

 

Якщо має місце переклад, час може бути збільшений на 50%.

 

Перш ніж кандидати зможуть перейти до участі в Блоках Викладання і Супервізії, їм необхідно успішно пройти Блок Теорії, Організації і Етики.

 

Протягом іспиту на отримання статусу TSTA кандидатів запрошують продемонструвати, що вони мають глибоке розуміння теорії ТА і можуть:

 

❖ Обговорювати її критично

❖ Порівнювати й зіставляти з іншими теоретичними підходами

❖ Компетентно викладати її

❖ Проводити компетентні супервізії для слухачів зі статусом СТА і PTSTA.

❖ Бути етичними, відповідальними і надійними у контакті з іншими людьми.

❖ Добре розуміються в роботі національних та міжнародних організацій Транзакційного аналізу.

 

12.7.2 Перед іспитом

 

Зазвичай за день до іспиту з отримання статусу TSTA проводяться брифінгові збори для кандидатів.

Екзаменаційний Супервізор відповідає на запитання, пояснює процес, детально розбирає зміст Атестаційної форми, та розповідає кандидатам про їхні права.

Він/вона обирає екзаменаційну комісію з чотирьох кваліфікованих екзаменаторів, одного із екзаменаторів обирає Головою Комісії.

Іноді, у разі необхідності, комісія може працювати в складі трьох осіб.

Протягом одного дня екзаменатори можуть екзаменувати максимум 3 кандидатів.

 

12.7.2. Брифінг (інструктаж) екзаменаторів ОНЛАЙН іспиту.

 

Зустріч щодо інструктажу екзаменаторів буде проведена онлайн за день до іспитів. Супервізор, який відповідає за онлайн іспити, надасть всі необхідні інструкції щодо онлайн іспиту.

 

12.7.3 Іспит

 

  1. Блок теорії, організації та етики

Комісія приймає іспит у кожного кандидата окремо і

– Вивчає документи, надані кандидатом на іспит. (Див. 12.7.1)

– Ставить запитання про філософські засади викладання, які кандидат заклав в основу своєї освітньої програми / практики.

– Ставить запитання, які розкривають здатність кандидата оперувати складними поняттями Транзакційного аналізу і порівнювати та інтегрувати теорію Транзакційного аналізу з іншими моделями і підходами.

– Оцінює знання кандидата щодо національних і міжнародних ТА організацій.

– Оцінює, наскільки кандидат усвідомлює себе професіоналом, що працює відповідно до етичних принципів.

– Оцінює здатність кандидата до інтеграції всіх даних аспектів у гармонійний підхід, що дозволяє практично використовувати Транзакційний аналіз і здійснювати підготовку транзакційних аналітиків.

 

Коли Комісія завершує опитування, вона може приступити до виставлення оцінок кандидату.

 

Комісія оцінює кандидата за допомогою Атестаційної Форми Іспиту з отримання статусу ТSТА щодо Теорії, Організації та Етики.

 

  1. 2. Блок викладання

 

Мета блоку викладання – створити умови, максимально наближені до звичайної практики викладання та навчання ТА, і уникнути створення штучної обстановки «заготовленого» іспиту. Таким чином, кандидат отримує можливість:

– продемонструвати власний стиль і філософію викладання і навчання;

– обґрунтувати свої методи викладання.

 

а. Перед іспитом

 

Кандидат повинен підготувати:

– Двадцяти-хвилинну навчальну сесію на тему, що стосується теорії і практики ТА.

ПРИМІТКА: Кандидати можуть підготувати 30-хвилинний фрагмент інтегрованого навчання замість 20 – хвилинного виступу та 10 хвилин на питання;

– Аркуш паперу формату А4, на якому викладено наступну інформацію:

 

❖ У якому блоці програми навчання і в який (-і) конкретний (-і) день (дні) навчання проводиться дана навчальна сесія.

❖ Хто є учасником програми.

❖ Який рівень учасників тренінгу або стадія, на якій вони перебувають.

 

Комісія (по можливості разом зі Спостерігачем) збереться безпосередньо перед початком іспиту (приблизно хвилин за 15 до початку) для того, щоб налаштуватися на взаємодію. (Див. 12.7.1).

 

  1. b. Протягом іспиту

– Голова Комісії запрошує кандидата в кімнату, де відбувається іспит і вітає його.

– Учасники (які приймають участь на добровільній основі) заходять до кімнати на початку іспиту та може залишатися до кінця другого навчання.

– Кандидат сам вирішує, чи залишаться учасники в кімнаті під час того, коли Комісія буде задавати йому/їй запитання чи мають вийти.

– Але учасники у будь-якому випадку мають вийти з кімнати,  коли Комісія обговорюватиме та матиме дебрифінг разом із Спостерігачем.

– Якщо кандидат, Комісія і учасники готові приступити до процедури іспиту, іспит починається з діалогу між кандидатом і Комісією. Комісія запрошує кандидата коротко розповісти про:

❖ Філософію викладання, тобто професійні та етичні цінності та принципах, якими кандидат керується у виборі структури своєї освітньої програми і методів навчання.

❖ Теоретичне та дидактичне бачення та теоретичні моделі навчання, яким кандидат надає перевагу і які можуть належати як до ТА, так і до інших теоретичних галузей.

❖ Методи викладання, які кандидат використовує в повній навчальній програмі і в екзаменаційній презентації в блоці викладання.

 

– Таке обговорення триває близько десяти – п’ятнадцяти хвилин, хоча може бути продовжене за бажанням Голови Комісії.

 

– У цій бесіді екзаменатори намагаються сформувати початкове уявлення, в рамках якого вони будуть оцінювати практичний виступ кандидата; тобто вони будуть оцінювати, чим кандидат насправді керується у викладанні з усього того, що перерахував.

 

– Потім кандидат подає Комісії та учасникам свою двадцатихвилинну навчальну сесію.

 

– Демонстрація навчальної сесії становить собою сесію, типову для освітньої практики кандидата, яка відповідає теоретичній моделі або моделям навчання.

 

– Вибір методів навчання, які дозволять повністю продемонструвати свої педагогічні навички за двадцять хвилин, що відведені для цього – обов’язок і частина тренерської майстерності кандидата.

 

– По завершенню двадцяти-хвилинної демонстрації навчання починається десяти-хвилинний блок, протягом якого представники аудиторії, але не члени Комісії, ставлять запитання, пов’язані з темою навчання і її взаємозв’язком з іншими аспектами ТА. У виборі питань представників аудиторії запрошують, наскільки можливо, бути самими собою, а не грати ролі слухачів з певним рівнем досвіду.

– Кандидат може об’єднати запитання з навчальним процесом, і тоді, в цілому, навчальна сесія триватиме тридцять хвилин.

– Коли десять хвилин, відведені на запитання, або 30 хвилин інтегрованого навчального заняття добігають кінця, члени Комісії можуть задавати питання кандидату. Однак Комісія може вирішити відкласти питання до завершення блоку викладання програми 101 курсу. Ці запитання стосуються теорії, філософії та методології викладацької і \ або освітньої діяльності кандидата, включаючи організацію освітньої програми кандидата, а також інші аспекти, які, на думку Комісії, необхідні для того, щоб оцінити готовність кандидата до отримання сертифікаційного статусу Тренера Транзакційного Аналізу.

– Голова комісії дає кандидату контейнер, в якому на папірцях написані теми TA101 (див. розділ 13). Кандидат вибирає одну з них довільно. Потім кандидат отримує дві хвилини на підготовку, після чого приступає до викладання цієї теми для аудиторії.

– Кандидатові надається загалом 10 хвилин, щоб провести інтерактивне викладання та відповісти на запитання, продемонструвавши свої знання з наданої теми.

– По завершенні цього процесу Комісія має право продовжити опитування, ставлячи питання, що стосуються, наприклад, методів викладання.

– Коли опитування завершене, Комісія може почати оцінювання кандидата. На цьому етапі Голова комісії нагадує кандидату, що це його остання можливість звернутися до Фасилітатора процесу. Потім він/вона пропонує кандидату обрати, чи залишатися в кімнаті під час обговорення результатів, чи вийти. Після цього моменту звертатися до Фасилітатора процесу може лише член екзаменаційної комісії.

– Комісія оцінює кандидата за допомогою Атестаційної Форми Іспиту на отримання статусу ТТА.

 

ІСПИТ ОНЛАЙН ЗМІШАНИЙ ФОРМАТ (див. Розділ 12 A)

 

Кандидати проведуть два викладання в режимі оффлайн:

  • Навчальна презентація
  • ТА101

 

На навчанні буде присутньо щонайменше 5 осіб\слухачів, вони не мають бути пов’язані між собою та мають бути з різних навчальних груп, інституту та мати різних Головних Супервізорів.

 

  • Навчання буде записане на відео.
  • Правила проведення іспиту щодо викладання такі самі як і для іспиту в режимі оффлайн

 

TSTA, якого обрав кандидат для іспиту, не повинен бути його Головним Супервізором або Ко-спонсором. Він має бути присутнім під час двох навчань. Він/вона відповідає за те, щоб процес відбувався відповідно до вимог і він/вона має це задокументувати (див. форму 13.12.1.a)

 

  • Потім кандидати покажуть свої відеозаписи на онлайн-дошці, щоб їх можна було оцінити. Це необхідно зробити для складання іншої частини іспиту, тобто для діалогу з Комісією, яка буде ставити запитання в режимі онлайн. Все буде відбуватися так само як і на іспиті в режимі оффлайн. Керувати процесом іспиту буде Керівник онлайн-іспитів.

 

Протягом іспиту

На відтворення відеозапису треба мати дозвіл людей, яких буде зображено у відео.

 

  • Кандидати повинні переконатися, що пристрої запису, які вони будуть використовувати, хорошої якості, щоб комісія онлайн-екзамену могла прослухати записи.
  • Кандидатам важливо знати, як користуватися технологію Zoom для обміну аудіозвуком. Кандидатам треба спробувати це зробити заздалегідь, щоб бути впевненим в процесі.
  • Якщо запис не можна прослухати належним чином, іспит буде не складено.
  • За потреби фасилітатора процесу можна запросити онлайн. За це відповідає голова комісії, який (яка) має всі необхідні контактні дані для виклику фасилітатора.
  • Кандидатам рекомендується взяти із собою людей, які будуть підтримувати їх до і після іспиту, і які під час іспиту будуть перебувати неподалік, але вони не можуть бути з ним в одній кімнаті під час іспиту.
  • Кандидатам рекомендується пройти пробні іспити в такому онлайн-форматі.

 

12.3 Супервізія

 

  1. Блок супервізії

Іспит з супервізії дає кандидату можливість продемонструвати, що він або вона можуть надавати супервізії як професіоналам-практикам, так і супервізорам професіоналів-практиків. Очікується, що кандидат покаже чітке володіння філософією супервізійної діяльності і продемонструє використання різноманітних прийнятних моделей супервізії, а також продемонструє здатність заключати певні контракти, які визначають і вирішують головні проблеми супервізії.

 

Іспит з Супервізії

 

  • Голова Комісії запрошує кандидата в екзаменаційну кімнату і вітає його/її.
  • Якщо кандидат, Комісія і супервізант готові почати іспит, він починається з діалогу між кандидатом і комісією. Комісія запрошує кандидата коротко розповісти про свою філософію супервізії та особистий стиль, а також про професійні та етичні цінності, якими кандидат керується, надаючи супервізії.

 

  • Кандидат має провести супервізії з двома супервізантами. Кожна супервізія триває максимум двадцять хвилин (якщо необхідний переклад, то довше). Супервізантом буде:

– слухач в напрямі Освіти, Організації, Консультування або Психотерапії. Це буде супервізія практикуючого фахівця.

– Тимчасовий Тренер і / або Супервізор Транзакційного Аналізу в напрямі (PTSTA), який представляє проблему, що виникла у нього \ неї як у супервізора або викладача.

 

  • Другий супервізант не присутній під час першої супервізії. Це відбувається для того, щоб уникнути упередженого ставлення. Супервізанти можуть залишатися в кімнаті до кінця кожної частини супервізії.
  • Члени Комісії за бажанням можуть ставити кандидату питання, що стосуються будь-якого аспекту цих супервізій або в перерві між двома супервізійними сесіями, або по закінченні другої сесії.
  • Під час перерви між двома супервізіями Комісія не виставляє оцінок кандидату. Однак може бути даний зворотний зв’язок, що стосується умінь та здібностей кандидата, що не були виявлені і які кандидату слід продемонструвати в процесі наступної супервізії.
  • Коли опитування завершується, Комісія може приступити до обговорення балів, набраних кандидатом.
  • Кандидат може запросити фасилітатора процесу в будь-який момент, поки члени комісії ще не виставили бали. У цей момент Голова комісії нагадає кандидату, що це його остання можливість запросити фасилітатора процесу, і запропонує обрати, залишитися в кімнаті чи вийти. Після цього етапу запросити фасилітатора процесу може лише член екзаменаційної комісії, до того моменту, коли екзаменатори проголосують за результат іспиту (склав / не склав).
  • Комісія оцінює кандидата за допомогою Атестаційної Форми Іспиту.

 

ОНЛАЙН Іспит з Супервізії

 

Під час онлайн іспиту з Супервізії буде 20-хвилинна перерва між першою (супервізією практиків) та другою супервізією (супервізією тренерів), щоб дати можливість кандидату відпочити перед супервізією другого рівня.

 

12.8 Процедура оцінювання

 

Процедура оцінювання та голосування однакова у всіх трьох розділах іспиту на отримання статусу TSTA.

 

  • Якщо Комісія вважає, що отримала достатню кількість інформації для того, щоб оцінити кандидата і провести голосування, починається процедура атестації:

❖ На цьому етапі Голова Комісії нагадує кандидату, що у кандидата є остання можливість звернутися до Фасилітатора Процесу. Потім право виклику Фасилітаторів Процесу зберігає лише член Комісії.

❖ Кожен член Комісії виставляє власні бали.

❖ За бажанням членів Комісії може бути проведене обговорення.

❖ Члени Комісії можуть переглядати свої бали.

❖ Бали озвучуються.

❖ Голова Комісії вписує бали в свою атестаційну форму.

❖ Голова Комісії нагадує членам комісії, що у них є остання можливість звернутися до Фасилітатора Процесу.

❖ Члени Комісії голосують «За» або «Проти» складення іспиту кандидатом.

 

  • Бали мають використовуватися в якості основи для голосування, а підсумок голосування екзаменаторів є остаточним рішенням. Однак кандидат не складає іспит, якщо

 

❖ «Проти» висловилося двоє і більше екзаменаторів.

❖ АБО рейтинг кандидата за однією зі шкал оцінювання не перевищує 1 бала у всіх членів Екзаменаційної Комісії.

 

  • Якщо жоден з перерахованих вище критеріїв не підходить і троє або більше екзаменаторів голосують «за» (або двоє з трьох членів Комісії), кандидат складає іспит.

 

  • Кандидата просять написати відгук про своїх екзаменаторів у формі Оцінки екзаменаторів, що надається Супервізором Екзамену одразу після іспиту.

 

12.9 Вказівки для екзаменаторів на іспиті з отримання статусу TSTA

 

  • Перед початком екзаменаційного процесу, ознайомтеся з документами, представленими кандидатом, і на початку самого іспиту ще раз обговоріть їх з кандидатом. Здійснюючи це, давайте позитивні погладжування. Використайте цей час, щоб познайомитися з кандидатом.

 

  • Ставте запитання по одному й чітко формулюйте, яку саме інформацію ви хочете отримати, віддаючи перевагу відкритим спеціальним запитанням, наскільки це можливо.

Наприклад:

❖ Як і чому Ви почали викладати ТА?

 

❖ Чому Ви досі відчуваєте до нього інтерес?

 

❖ Як Ви оцінюєте початковий внесок Берна в теорію ТА?

 

❖ Як у ТА тренера та супервізора, яка кількість людей у вашій групі?

 

❖ Чому саме така?

 

❖ Які теорії навчання дорослих Ви знаєте окрім ТА?

 

❖ Як Ви використовуєте їх у своїй викладацькій діяльності?

 

❖ Який діагностичний процес Ви використовуєте протягом Супервізійної сесії зі своїми слухачами?​

 

❖ Яку б важливу мету Ви поставили перед ЄАТА (або МАТА, або національною організацією), якщо б стали її наступним президентом?

 

  • Після кожного запитання давайте зворотний зв’язок, який покаже кандидату, як Ви оцінюєте її або його відповідь. Якщо кандидат не повно або неточно відповідає на запитання, повідомте йому / їй відповідь, яку Ви хотіли отримати.

 

  • Відстежуйте, у чому кандидат сильний і компетентний. Якщо Ви помічаєте сфери, в яких кандидат зазнає труднощів, обговоріть або поясніть їх.

 

  • Ставте позитивні запитання. Наприклад: «Не могли б Ви мені це пояснити, будь ласка? Або «Не могли б Ви розповісти мені про це детальніше, будь ласка?» Уникайте загальних негативних фраз, як, наприклад «Я здивований тим, що …»

 

  • Не зациклюйтеся на серії запитань, що стосуються галузі, якої кандидат очевидно не знає. Це ОК, якщо кандидат іноді говорить «Я не знаю».

 

  • ТА можна використовувати по-різному. Виявляйте бажання вислухати і зрозуміти світогляд кандидата. Кандидат може багато чого робити не так, як Ви це робите, але важливо, щоб кандидат вмів пояснити і обґрунтувати своє мислення.

 

  • Не навчайте і не супервізуйте ані кандидата, ані супервізантів під час блоку супервізії на іспиті. У Вас немає контракту на це.

 

  • Будьте уважні до інших членів Комісії, даючи їм зворотний зв’язок і підтримку, а також повідомляйте їм, як ви.

 

  • Включаючи час для виставлення оцінок і аналізу теоретичної частини, блок триває приблизно 1 годину 15 хвилин. Іспит на Викладання і Супервізію триває 1 годину 30 хвилин. (На іспит з перекладом виділяється часу на 50% більше, див. 12.7.1) На онлайн іспитах з Супервізії виділяється часу на 20 хвилин більше, включаючи перерву між першою і другою супервізією (див. 12.9.A)

 

  • До кінця іспиту Комісія повинна подумати, чи отримали вони достатньо інформації, щоб оцінити кандидата. Обговоріть подальші кроки з іншими членами комісії.

 

  • Якщо через 1 годину теоретичного блоку і 1 годину 15 хвилин освіти / супервізії, іспит не наближається до завершення, необхідно проаналізувати екзаменаційний процес і розглянути можливість звернення до Фасилітатора Процесу.

 

  • У випадку, коли іспит відбувається з перекладом, зазначені відрізки часу мають бути збільшені; таким чином, тривалість іспиту з перекладом може бути на 50% більшою від запланованого часу. (Див. Розділ 9.8 для інформації про екзамени з перекладом та розділ 9A для онлайн-іспитів з перекладом).

 

  • Відповідно до Етичного кодексу ЄАТА всі іспити проводяться як конфіденційний і чітко регламентований процес, щоб забезпечити цілісність і справедливість оцінювання, а також захист усіх учасників іспиту. Будь-які зауваження чи скарги щодо усного іспиту слід спрямовувати виключно до LES/OES (організаторів іспиту оффлайн/онлайн) під час його проведення.

 

12.9.A Вказівки для екзаменаторів щодо іспиту ОНЛАЙН

 

Процес іспиту онлайн потребує більше часу, отже його можна проводити на 30 хвилин довше, якщо це необхідно.

Це означає, що Теоретична частина іспиту онлайн триватиме приблизно до однієї години сорока п’яти хвилин (1год. 45хв.), якщо іспит з перекладом, то до двох годин і п’ятнадцяти хвилин (2год. 15хв.)

 

  • усний онлайн іспит TSTA щодо Навчання може тривати до двох годин, якщо з перекладом, то 2 години 45 хвилин, онлайн іспит TSTA щодо Супервізії – до 2 годин 20 хвилин, включаючи 20 хвилин перерви між двома супервізіями, якщо з перекладом – до 2 години 50 хвилин.

 

12.10 Вказівки для супервізантів під час блоку Супервізії на іспиті з отримання статусу TSTA

 

Ми вдячні Вам за те, що Ви змогли взяти участь в іспиті і виявляєте інтерес до цього процесу. Тут подані вказівки, які можуть допомогти Вам у виконанні Вашої важливої ​​задачі.

– Усвідомлюйте, що в центрі уваги перебуває кандидат та екзаменаційний процес. Використовуйте цю можливість, щоб навчитися чогось і отримати безкоштовну супервізію від супервізора, з яким Ви не знайомі близько.

– Винесіть на супервізію випадок, в рішенні якого Ви зацікавлені – іншими словами, винесіть реальний випадок, а не вигаданий.

– Майте на увазі, що екзаменаційна супервізія буде обмежена двадцяти-хвилинним часом. Звичайно, завдання кандидата – показати, що він може впоратися з поставленими питаннями за цей відрізок супервізійного часу. Однак щоб отримати максимум вигоди для себе, виносьте такий запит на супервізію, який, на Вашу думку, можна практично вирішити за 20 хвилин.

– Пам’ятайте, що кандидат – досвідчений супервізор навіть незважаючи на те, що перебуває певною мірою у стресовій ситуації. Не виявляйте бажання, наприклад, врятувати кандидата; будьте самим собою і ставтеся до екзаменаційної супервізії так, як Ви б ставилися до будь-якої іншої супервізійної сесії.

– Якщо Ви – СТА або кандидат у СТА, винесіть на супервізію випадок зі своєї практики. Мета цієї частини супервізії – оцінити майстерність кандидата з надання супервізії професіоналам-практикам.

– Якщо Ви – PTSTA, винесіть на супервізію випадок, пов’язаний з Вашою викладацькою або супервізійною діяльністю, тобто Вашою практичною діяльністю в якості PTSTA. Мета цієї частини супервізії –  оцінити майстерність кандидата з надання супервізії тренерам і супервізорам.

– Випадок, який Ви представляєте на супервізії, так само як і зміст і процес супервізії на іспиті, розглядаються як конфіденційні. Будь ласка, дотримуйтесь такої ж конфіденційності щодо Вашого супервізора та інших присутніх, так само, якби Ви перебували в супервізійний групі.

– Якщо ви відчуваєте будь-який дискомфорт після супервізії, будь ласка, повідомте про це. Ви можете зробити це у власному супервізійному середовищі або потім можете звернутися до Місцевого Супервізора іспиту (оффлайн чи онлайн), щоб повідомити про це йому/їй.

 

Для кандидатів, що складають іспит/Для екзаменаторів:

– Завдання кандидата полягає в тому, щоб встановити чіткий контракт для супервізії та переконатися, що контракт виконується.

– Якщо Ви присутні на іспиті, де відбувається переклад, будь ласка, надайте перекладачеві час, щоб здійснювати свою роботу, особливо, якщо Ви говорите тією ж мовою, що й кандидат, або якщо один з членів комісії говорить іншою мовою.

– Памятайте, що переклад уповільнює процес і може впливати на Ваші процеси мислення і спонтанність. Він також дає Вам перевагу у вигляді додаткового часу на роздуми та інтеграцію.

 

12.11 Функції Голови, Фасилітатора процесу, Спостерігача, Перекладача: див. Розділ 9.

 

12.11. Іспит ОНЛАЙН

 

Функція Голови Комісії

 

  • Під час онлайн-іспитів голова комісії також несе відповідальність щодо взяття на себе ініціативи щодо вирішення будь-яких технічних проблем.

 

  • Технічна допомога буде доступна, але також є обмежуючі фактори із багатьма залежними змінними. У разі технологічного збою Голова викликає Фасилітатора процесу.

 

  • Фасилітатор процесу зателефонує Супервізору онлайн-іспиту, який має вирішити, чи можна продовжувати.

 

  • Якщо у одного з екзаменаторів втрачається з’єднання з Інтернетом і він/вона не може відновити зв’язок, комісія може прийняти рішення продовжити іспит за участі трьох екзаменаторами.
  • Якщо більше ніж один екзаменатор втрачає зв’язок з Інтернетом і не може повернутися до іспиту протягом десяти хвилин, тоді іспит скасовується, оскільки мінімальна кількість екзаменаторів має становити три.
  • Якщо іспит не можна завершити через технічні проблеми, буде оголошено про скасування іспиту.

 

Спостерігач на онлайн іспиті

  • Якщо на іспиті є Спостерігач, рекомендується представити його Комісії і Кандидату. Має бути зрозуміло, що він/вона не є членом екзаменаційної комісії, а є саме Спостерігачем і його має бути легко відрізнити від екзаменаційної комісії. Спостерігач вимикає свою камеру та мікрофон на весь час іспиту. Рекомендується, щоб у Zoom усі використовували режим «Приховати учасників без відео».

 

  • Кандидатам рекомендується взяти із собою людей, які їх будуть підтримувати їх до і після іспиту, і які під час іспиту будуть перебувати неподалік, але вони не можуть бути з ним в одній кімнаті під час іспиту.

 

  • Кандидатам рекомендується пройти пробні іспити в такому онлайн-форматі.

 

12.12 Неповне завершення іспиту

 

Якщо кандидат успішно складає перший блок іспиту (блок теорії, організації та етики), але отримує «не зараховано» за іншими блоками іспиту, кандидат отримує можливість доскласти іспит протягом 12 місяців без необхідності повторного складання Теоретичної частини. По закінченні цього терміну, теоретичну частину знову необхідно буде скласти під час повторного іспиту. Кандидат, який успішно склав першу частину і ще одну з інших, може пройти третій іспит в будь-який час в майбутньому в рамках дії його / її TSTA-контракту.

 

12.13 Апеляція: застосовуються ті самі правила, що й у розділі 9 цього Керівництва і форма 13.9.1.

 

12.14 Документація

Оцінювання за TEW (13.10.2)

Контракт на отримання статусу TSTA (13.4.2.A)

Форма викладу потреб щодо доступності (13.4.7)

Перелік тем із 101 ТА курсу для іспиту з Викладання (13.12.1)

Викладання в режимі онлайн у змішаному форматі ФОРМА 13.12.1.a

Річний підсумковий звіт PTSTA (13.12.2)

Річний підсумковий звіт Головного Супервізора PTSTA (13.12.3)

Заявка на складання іспиту (13.12.4)

Сертифікаційна Форма Головного Супервізора (13.12.5)

Лист-підтвердження для іспиту TSTA (13.12.5a)

Атестаційна Форма для оцінення Блоку TSTA з Теорії, Організації та етики TSTA (13.12.6)

Атестаційна Форма для оцінення Блоку TSTA з Викладання (13.12.7)

Атестаційна Форма для оцінення Блоку TSTA з Супервізії (13.12.8)

Сертифікат, який підтверджує, що Кандидат склав Блок TSTA з Теорії, Організації та етики TSTA (13.12.9)

Форма для оцінювання екзаменаторів (13.7.14)

Сертифікат про відвідування WEW (тренінг з оцінювання іспитів)

Заява на подання апеляції (13.9.1)