8.3 ПИСЬМОВИЙ ІСПИТ В ОБЛАСТІ КОНСУЛЬТУВАННЯ
Продивіться ОСНОВНІ КОМПЕТЕНЦІЇ (див. Розділ 2), за якими буде оцінюватися ваш іспит, і переконайтеся, що ви включили їх під час написання іспиту. Переконайтеся, що презентація є зв’язною та має чітку структуру.
Відповіді на наступні питання повинні бути максимально стислими.
8.3.1 Розділ А: Професійна самопрезентація
Максимальний атестаційний бал за цей розділ – 20% (від загального сумарного бала в 100%).
Кандидат описує контекст, в якому формувався його \ її індивідуальний стиль та ідентичність як Транзакційного Аналітика-Консультанта у цій галузі спеціалізації.
Опишіть свою професію, контекст роботи (структуру організації, клієнтуру, системи клієнтів і тощо) і свою ідентичність як Транзакційного Аналітика, що використовує Транзакційний аналіз (ТА) в Консультаційній галузі застосування.
Долучіть до роботи ряд аспектів, що описують проблеми і ресурси, котрі складають контекст Вашої практичної діяльності і те, як все перераховане вище впливає на Вашу роботу в якості Транзакційного Аналітика.
8.3.2 Розділ B: Навчальний досвід і особистісний розвиток кандидата в процесі отримання транзакційноаналітичної освіти
Оцінка цієї частини Письмового іспиту становить 10% загального бала.
– Опишіть свій розвиток під час отримання транзакційноаналітичної освіти і причини, під впливом яких Ви обрали ТА.
– Поміркуйте про важливий навчальний досвід, який має значення для розвитку Вашої ідентичності як ТА-Консультанта.
– Розкажіть про свою позицію щодо ряду етичних, професійних і юридичних аспектів, які мають велике значення у Вашій роботі.
– Який складний досвід ви мали під час навчання/використання ТА?
– Як цей досвід вплинув на розвиток вашої професійної ідентичності як ТА практика у вибраній вами сфері?
8.3.3 Розділ З: Дослідження випадку клієнта або дослідження проєкту
Оцінка цієї частини Письмового іспиту становить 35% загального бала.
Ознайомтеся з Базовими компетентностями, на підставі яких буде оцінюватися Ваше Дослідження Проєкту \ Випадку, а в своєму Дослідженні покажіть володіння ними. Переконайтеся, що матеріал представлено логічно і він має чітку структуру.
Дослідження Проєкту \ Випадку має відповідати галузі спеціалізації кандидата; воно має відображати типову практичну діяльність кандидата в цій області спеціалізації.
Дослідження Проєкту \ Випадку має відображати базову компетентність Кандидата в області консультування, як в сфері теоретичних знань, так і в сфері практичного застосування.
Опис процесу має ясно відображати Ваші ролі \ професійну ідентичність в області транзакційноаналітичного Консультування.
Розділ С може бути:
– Дослідженням проєкту зі сфери професійної діяльності Транзакційного Аналітика. Це дослідження має бути лонгітюдним або міждисциплінарним і має включати стадії планування, здійснення і оцінки; наприклад, сюди можуть належати такі проєкти, як пасторська робота в лікарнях, сімейне консультування в соціальних інститут з індивідуальними клієнтами і групами, навчання керівників компаній тощо.
– Дослідженням Випадку, що відображає процес Консультування з певним клієнтом або системою клієнта протягом певного періоду часу.
Декілька практичних порад:
– Включайте в текст роботи винятково важливу інформацію; те, що допомогло б зрозуміти особливі базові вміння, які Ви хочете представити в своєму Письмовому Іспиті.
– Опишіть в концепціях ТА, наскільки Ваша робота в області консультування ефективна і чому; за допомогою яких інтервенцій Ви стимулюєте процес вирішення проблеми або здійснення змін в системі клієнта \ самого клієнта.
– Опишіть часові рамки Проєкту \ Випадку.
Далі представлена ймовірна структура Вашого Дослідження Проєкту \ Випадку.
1. Короткий Зміст
Дуже коротко уявіть зміст Дослідження Проєкту \ Випадку.
2. Контекст
Опис контексту процесу консультування: клієнт, організаційні та інституційний контексти, рекомендації, статут, важливі аспекти системи, питання ієрархії і т.д.
3. Аналіз ситуації (оцінка)
Подання проблеми і сильних сторін клієнта \ системи клієнта; Ваше визначення проблеми, сильні сторони і ресурси клієнта \ системи клієнта, перша гіпотеза, інтуїтивні припущення, роздуми про сильні сторони і обмеження Транзакційного Аналітика – Консультанта; збір додаткової інформації, аналіз, перевірка (верифікація) первісної гіпотези.
4. Встановлення відносин Консультування і укладання контракту (-ів)
Процес створення довірчих відносин Консультування, їх філософська і теоретична основа, процес, теорія і власні думки кандидата про роботу з використанням контракту.
5. Створення лікувального плану Консультаційного процесу або стратегічне планування.
Припущення, методи і стратегії, розроблені на основі отриманої інформації (2 – 4) для проведення інтервенцій в процесі Консультування. Визначення довго- і короткострокових цілей. Обговорення припущень, методів і стратегій з використанням ТА. Можна використовувати і інші концепції і методи. Розкажіть про основні цілі та цінності, що мають велике значення для здійснення запланованого консультаційного процесу.
6. Опис консультаційного процесу
Опис спільного творчого процесу Консультування в термінах значимих транзакційноаналітичних концепцій: важливі кроки з реалізації запланованого раніше процесу Консультування, різні стадії, конкретні приклади ефективних кроків та інтервенцій, управління неефективними фазами, зміни в плані, висновок і реалізація контракту, профілактика, рішення, орієнтовані на ресурси клієнта, особистісний розвиток і управління кризовими ситуаціями.
7. Аналіз і прогноз
Оцінка якісної сторони роботи: критерії для оцінки змін, аналіз процесу і реалізації контракту.
Прогноз: стан консультаційного процесу на поточний момент, можливі зміни в майбутньому, подальші кроки для досягнення бажаного розвитку. Як ви оцінюєте зміни, які відбулися, завдяки Вашій роботі?
8. Висновок
Роздуми про особистісний і професійний навчальний досвід, отриманий та пережитий під час роботи над цим проєктом або випадком.
9. Бібліографія
8.3.4 Розділ D: Питання з теорії та літератури
Оцінка цієї частини Письмового іспиту становить 35% загального бала.
У цьому розділі кандидат повинен виявити:
– знання транзактноаналітичних теорій та концепцій;
– здатність описувати транзактноаналітичну діяльність у галузі Консультування за допомогою концепцій Транзакційного аналізу;
– яким чином кандидат використовує теорію для ведення своєї роботи.
Для цього кандидат повинен відповісти на 6 запитань з представлених у цьому розділі.
Кандидат може представити цю інформацію двома способами:
1. Відповіді можуть бути викладені окремим розділом у кінці розділу С у вигляді додатку.
2. Відповіді можуть бути викладені окремо в Розділі C як розширений коментар до певної теми.
Можливо і скомбінувати ці два способи, наприклад: дві відповіді, надані як розширений коментар, і чотири відповіді як додаток. Що стосується Варіанту 2, важливо попередити читача, де саме починається і закінчується відповідь у Розділі C.
І важливо, щоб була узгодженість і послідовність у вашому розгляді теоретичних питань, наданих прикладів та, де це доречно, наративу (розповіді) розділу C.
Під час відповіді на запитання кандидатам рекомендується враховувати, що Теоретична презентація в цьому розділі повинна перегукуватися з концепцією і методами, використаними в Розділі C (Презентація проєкту / Дослідження випадку).
Презентація теоретичної частини повинна містити опис і пояснення концепцій з прикладами, які ілюструють застосування цих концепцій, наприклад, в чому сенс цієї концепції і як вона може бути корисна для розуміння і практики.
Може бути використаний додатковий ілюстративний матеріал, і він повинен бути взятий з області консультування. Усі приклади мають бути викладені коротко та лаконічно.
Запитання
1. Опишіть свій особистісний стиль ведення транзакційноаналітичного Консультаційного процесу і ті основні підходи і концепції, яким Ви приділяєте найбільше уваги в роботі.
2. Опишіть будь-який аспект сучасних розробок (приблизно за останні 10-15 років) в теорії Транзакційного аналізу, і те, як він вплинув на Ваше мислення і практичну діяльність.
3. Які цілі своєї практичної діяльності в області Консультування Ви вважаєте основними? Які транзакційно-аналітичні концепції Ви використовуєте для їх досягнення?
4. Опишіть переваги складання розгорнутого* плану консультаційного процесу? Як це впливає на Ваші методи роботи з різними типами клієнтів \ систем клієнтів?
5. Які поняття ТА Ви застосовуєте при аналізі контексту консультаційного процесу? Як це впливає на Ваші методи роботи з різними типами клієнтів / систем клієнтів?
6. Які концепції ТА Ви використовуєте, щоб зрозуміти причини виникнення психічних проблем? Вкажіть, як це пов’язано з Вашим розумінням понять «психологічне благополуччя»** або «лікування».
7. Опишіть, як Ви розумієте консультаційні взаємини. З’ясуйте, як це впливає на Ваші методи роботи і як пов’язано з концепціями ТА.
8. Яку модель або концепції Ви використовуєте для розуміння інтрапсихічного процесу? Опишіть вплив цих концепцій на Ваші методи роботи.
9. Яку модель або концепції Ви використовуєте для розуміння міжособистісних взаємин і комунікації? Опишіть вплив цих концепцій на Ваші методи роботи.
10. Як Ви використовуєте контракт для підвищення ефективності Консультаційного процесу?
11. Які концепції Ви використовуєте у роботі з парами, сім’ями, групами або командами для задоволення їхніх специфічних запитів і потреб? Опишіть вплив цих концепцій на Ваші методи роботи.
12. Оберіть тему або проблему, що стосується галузі консультування, з якої Ви хотіли б попрацювати в теоретичному плані за допомогою концепцій Транзакційного Аналізу. З’ясуйте вплив цих концепцій на Ваші методи роботи.
13. Опишіть дослідницький проєкт, про який Ви маєте певну інформацію або в якому Ви брали участь, і обговоріть його внесок в теоретичну або практичну сферу Транзакційного аналізу. розгорнутий план = overall plan – повний, всеоб’ємний, всезагальний, сумарний psychological well-being & cure