8.4 ПИСЬМОВИЙ ІСПИТ В ГАЛУЗІ ОСВІТИ
Продивіться ОСНОВНІ КОМПЕТЕНЦІЇ (див. Розділ 2), за якими буде оцінюватися ваш іспит, і переконайтеся, що ви включили їх під час написання іспиту. Переконайтеся, що презентація є зв’язною та має чітку структуру. Відповіді на наступні питання повинні бути максимально стислими.
8.4.1 Розділ А: Професійний автопортрет
Максимальний атестаційний бал за цей розділ – 20% (від загального сумарного бала в 100%).
– В чому полягає Ваша робота?
– Хто ваші колеги?
– Яке ваше місце в організації? З ким Ви працюєте(особи та/або групи)? Дайте їм характеристику та опишіть їхні освітні потреби.
2. У якому професійному контексті Ви застосовуєте ТА? Яке місце займає ТА в цьому контексті?
3. Розкажіть про етичні, професійні і юридичні аспекти застосування ТА у своїй професійній діяльності.
8.3.2 Розділ B: Навчальний досвід, набутий в процесі освіти
Відповіді мають містити наступні аспекти і бути якомога коротшими.
Опишіть значення ТА у своєму професійному розвитку. Коли і чому Ви зробили вибір на користь транзакційноаналітичної освіти, і який вплив це рішення мало на Ваш професійний розвиток (якщо це мало місце)? З якими труднощами Ви стикалися, застосовуючи ТА на практиці? Як цей навчальний досвід вплинув на Вашу професійну ідентифікацію під час роботи за професією і, відповідно, в обраній галузі спеціалізації?
8.4.2 Розділ B: Навчальний досвід і особистісний розвиток кандидата в процесі отримання транзакційноаналітичної освіти
Оцінка цієї частини Письмового іспиту становить 10% загального бала.
1. Опишіть, як ТА вплинуло на Ваш особистий та професійний розвиток.
2. Коли і чому ви вирішили навчатися ТА і з якою метою?
3. Як це вплинуло на вашу кар’єру, і чи взагалі мало якийсь вплив?
4. Який складний досвід ви мали під час навчання/використання ТА?
5. Як цей досвід вплинув на розвиток вашої професійної ідентичності як освітянина і ТА практика у вибраній вами сфері?
8.4.3 Розділ З: Дослідження випадку клієнта або дослідження проєкту
Оцінка цієї частини Письмового іспиту становить 35% загального бала.
Дослідження випадку клієнта або дослідження проєкту має належати до основної галузі спеціалізації клієнта, відображати типову практичну діяльність кандидата у цій області застосування ТА.
Проєкт – сфера роботи Транзакційного Аналітика, для якої має бути складений довгостроковий план, що стосується розробки, здійснення і тестування проєкту. Також дослідження проєкту включає опис його теоретичної основи і практичної реалізації. Ваш загальний аналіз і аналітичні роздуми мають бути зрозумілими читачеві.
Покажіть, як Ви вплинули на роботу, зокрема в чому полягає:
• Ваша роль щодо всіх сторін контракту
• ефективність інтервенцій
• здобуті знання – як для себе, так і для учасників
• зворотний зв’язок і оцінка змін, які були досягнуті
Практичні поради:
ПРИМІТКА. У сфері освіти, де контракти часто є «багатосторонніми», термін «клієнт» може застосовуватися до різних учасників контракту, наприклад це може бути навчальний заклад, студент, групу учнів тощо, відповідно до контексту.
Наведені нижче пункти – це можлива структура для Вашого проекту/вивчення випадку (лише для ознайомлення)
Опишіть освітній контекст та сетінг- загальні дані про організацію, установу, школу, групу, відповідну підготовку та історію, соціальну, культурну і демографічну інформацію, людей, залучених в роботу, кількість і ролі.
Опишіть контракти і \ або угоди з Вашими клієнтами, цілі та завдання роботи. Використовуйте ТА концепції, пов’язані з укладенням контрактів (наприклад,багатосторонні контракти, рівні контракту).
Опишіть, які фактори ви врахували під час планування? Які методи та стратегії ви застосували і чому? Які концепції ТА лягли в основу обраного вами методу та вплинули на Ваші стратегії роботи? Опишіть концепції, які ви використовували для себе, і які Ви планували відкрито використовувати з учасниками.
Якою мірою Ваш план був реалізований? Коротко розкажіть про значущі стадії. Які зміни слід було зробити в процесі роботи. Як Ви використовували зворотний зв’язок від учасників процесу.
Опишіть, що виявилося більш-менш ефективним. Надайте глибокий критичний аналіз.
Якими критеріями Ви керувалися для оцінки змін / розвитку ситуації? Наскільки повно було виконано контракт? Там, де це доречно, наведіть зворотний зв’язок від клієнтської організації та від усіх типів учасників процесу. Опишіть будь-які можливі шляхи розвитку ситуації в майбутньому. Як Ви оцінюєте зміни, що відбулися завдяки Вашим інтервенціям?
Аналізуючи виконану роботу, поміркуйте над отриманими Вами досвідом і знаннями. Що Ви отримали? Що візьмете з собою? Опишіть, як робота над цим проєктом і отриманий досвід позначаться на Вашій роботі в майбутньому.
Оцінка цієї частини Письмового іспиту становить 35% загального бала.
У цьому розділі кандидат повинен виявити:
– знання транзакційноаналітичних теорій та концепцій;
– здатність описувати транзакційноаналітичну діяльність у галузі Освіти за допомогою концепцій Транзакційного аналізу;
– яким чином кандидат використовує теорію у своїй роботі.
Для цього кандидат повинен відповісти на 6 запитань з представлених у цьому розділі.
Кандидат може представити цю інформацію двома способами:
1. Відповіді можуть бути викладені окремим розділом у кінці розділу С у вигляді додатку.
2. Відповіді можуть бути викладені окремо в Розділі C як розширений коментар до певної теми.
Можливо і скомбінувати ці два способи, наприклад: дві відповіді, надані як розширений коментар, і чотири відповіді як додаток. Що стосується Варіанту 2, важливо попередити читача, де саме починається і закінчується відповідь у Розділі C.
І важливо, щоб була узгодженість і послідовність у вашому розгляді теоретичних питань, наданих прикладів та, де це доречно, наративу (розповіді) розділу C.
Під час відповіді на запитання кандидатам рекомендується враховувати, що Теоретична презентація в цьому розділі повинна перегукуватися з концепцією і методами, використаними в Розділі C (Презентація проєкту / Дослідження випадку).
Презентація теоретичної частини повинна містити опис і пояснення концепцій з прикладами, які ілюструють застосування цих концепцій, наприклад, в чому сенс цієї концепції і як вона може бути корисна для розуміння і практики.
Може бути використаний додатковий ілюстративний матеріал, і він повинен бути взятий з області Освіти. Усі приклади мають бути викладені коротко та лаконічно.
Запитання